Slavnostní uvítání nových hasiček aneb už dlouho jsme potřebovali někoho na nádobí

24.08.2010 09:24

 1. března 2009

Už v oné době, kdy jsem ke sboru nastupoval, jsem měl takovou vizi, že by u sboru nemuselo být jen chlapecké družstvo, ale mohli bychom naše drahé polovičky přemluvit, aby se k SDH Obecnice přihlásili také, a aby s námi tak trávili více času než doposud (to byla ta hlavní iniciativa ;-)).Bohužel, i když byli takové pokusy, jak ze strany ostatních, tak z mé strany, nikdy se tato věc nedotáhla až do konce.Až tento rok to všechno změnil. Tím, že mě "vyhodili" ze školy mi přece jen přibylo o trochu více volného času, a tak jsem se rozhodl tento čas věnovat děvčatům. Během dvou měsíců se mi podařilo sehnat 13 dívek a žen, za což jsem byl patřičně pochválen nejen naším panem starostou Hrubcem, ale samozřejmě i ostatními včetně třeba Petra Juříčka.My (mladí hasiči, co jsme nastupovali v roce 2007) jsme sice žádné slavnostní uvítání neměli, ale ve sboru už máme nějaké slovo, tak jsme se rozhodli pro holčiny připravit malé občerstvení a nějaký ten přijímací rituál… 

A jak že to všechno probíhalo?

Nejdříve bych rád zmínil okolnosti, které se projevili co do počtu přihlášených žen. Janča, Marťa, Kačka, Verča, Ája a Ilča se k nám přihlásili zcela dobrovolně. Romana a Hanka se přihlásili hned na začátku roku. No a pak bylo zajímavé nabírání Verči, Kamči, Nikoly, Katky a Péti, u kterých jsem vlastně využil sobecky toho, že jsou trochu připité a tak jsem jim dal přihlášku ke sboru podepsat v naší Staročeské hospodě. Takhle vlastně vzniklo oněch 13 žen, které snad dle našich úspěchů budou také objíždět soutěže a přivážet mnohé poháry a diplomy.Na začátku Uvítání pronesl Starosta SDH Petr Hrubec pár slov o holkách a popřál jim co možná nejvíce soutěžních úspěchů. Poté si vzal slovo Velitel SDH a JSDH Petr Juříček a pověděl jim několik základních informací o sboru, až někdy zasahoval moc do detailů, že se to až možná trochu neslušelo. Nakonec jsem si vzal slovo já (Náčelník) a také jsem je přivítal, popřál jim hodně štěstí a zároveň jsem je trochu postrašil ;-).Na závěr oficiální části přivítání jsme rozlili tři "Bohemky" do našich kvalitních "hrnečků" (pozn.: momentálně řešíme pořízení nějakých stejných skleniček) a všichni jsme si připili na holky. Následně se šlo dolů na tzv. přijímací rituál. Úkolem holek bylo nasadil si helmu (většinou s dopomocí ostatních děvčat), přeskočit připravenou hadici, kterou kluci drželi ve výšce asi 50 cm, oběhnout kužel, opět přeskočit hadici a na konci vypít panáka (řidiči a nepijačky měli pouze vodu). Všem se toto uvítání líbilo a dostalo se mi sms-kou, emailem nebo osobně mnoho poděkování. Nezbývá než holkám ještě jednou popřát mnoho sportovních úspěchů a co možná nejméně úrazů a zklamání (a samozřejmě hádek, protože jsou to ženský že?)

Zpět

Vyhledávání